Kas ir dzinēju remonts?

Automašīnas dzinējs ir iekārta, kas iegūst enerģiju, cilindra iekšpusē sadedzinot no benzīna un gaisa sastāvošu degmaisījumu vai iesmidzinot dīzeļdegvielas tvaikus. Iegūtā enerģija tālāk tiek pievadīta citām automašīnas daļām (riteņiem, zobratiem utt.). Dzinējs sastāv no kloķa-klaņa un gāzu sadales mehānismiem. Dzinēja darbību nodrošina eļļošanas sistēma, degvielas sistēma un aizdedzes sistēma. Dzinēja eļļošana notiek ar izšķaidīšanu vai zem spiediena. Pirmajā gadījumā spara rati, pateicoties gaisa cirkulācijai karterī un klaņa straujai kustībai, izšķaida eļļu sīkās daļiņās, kas ieeļļo detaļas berzes virsmas. Otrajā gadījumā eļļa ar sūkni zem spiediena pa īpašiem kanāliem un caurulēm tiek pievadīta berzes virsmām. Motocikliem ir jauktā eļļošanas sistēma, kur daļa no berzes virsmām tiek eļļotas zem spiediena, bet daļa – ar izšķaidīšanu.

Riska faktori

Nekvalitatīva eļļa bojā dzinēju, tādēļ svarīgi to pareizi izvēlēties. Pareizi izvēlēta eļļa nodrošina dzinēja darbības kvalitāti un ilgāku mūžu.

Benzīna dzinējiem eļļu un eļļas filtrus ir jāmaina pēc katriem 10…20 tūkstošiem km, dīzeļdzinējiem – pēc katriem 7 tūkstošiem km, savādāk dzinējā nogulsnējas izdedži un samazinās tā jauda.

Tādas dzinēja palīgierīces kā zobsiksnas, spriegotājrullīši, ūdens sūknis atkarībā no specifikācijas obligāti ir jāmaina pēc katriem 50…70 tūkstošiem km. Ja to nedara, var gadīties, ka Jūsu automašīnas dzinējam būs nepieciešams kapitālais remonts

Zobsiksnas pārtrūkšana izraisa virzuļu lūšanu un to daļu nokļūšanu cilindrā, kā rezultātā tiek sabojāts ne tikai pats virzulis, bet arī sadegšanas kameras sienas, iespējamas pat plaisas dzinēja galvā, klaņu deformācija.

Neuzsildīts dzinējs ziemā īpaši bīstams ir automašīnām ar dīzeļdzinējiem un automašīnām ar automātisko pārnesumu kārbu.

APRIORESERVISS risinājumi

Veicam šādus dzinēju remonta darbus:

NOSAUKUMS APRAKSTS CENAS
Eļļas un filtru nomaiņa Dzinēja detaļas savas darbības procesā tiek pakļautas lielām noslodzēm –  berzes spēks, korozija un siltuma pārslodzes, lielākā daļa no kurām gulstas uz motoreļļas. Motoreļļa pilda tādas funkcijas kā aizsardzība pret pārkaršanu, nodilumu, koroziju, berzes samazināšana, dzinēja nodiluma un degvielas sadegšanas produktu likvidēšana. Tā rezultātā motoreļļas ātri nolietojas – tās sabiezē, kļūst netīras, oksidējas un tādējādi zaudē visas savas derīgās īpašības. Jo biežāk mainīsiet eļļas un filtrus, jo mazāk remonta būs nepieciešams dzinējam. 10€
Dzinēja palīgierīču maiņa Mainām zobsiksnas, spriegotāj rullīšus, ūdens sūkņus u.c dzinēja palīgierīces. No 40€
Dzinēja galvas remonts Dzinēja galvas pilna atjaunošana un kanālu piestrāde pēc vārsta pārtrūkuma, bojāto un nodilušo vārsta ligzdu, slīpēšana, frēzēšana, virpošana, metināšana, maiņa. No 50€
Dzinēja kapitālais remonts Dzinēja pilnīga izjaukšana, defektīvo detaļu samainīšana vai atjaunošana, regulēšana, salikšana un izmēģināšana. No 250€